Alla inlägg under februari 2011

Av Martina - 26 februari 2011 18:08

äntligen lov  fast jag måste plugga med min o rebeckas saga som vi håller på med. en uppgift som vi håller på med på projektet om hur jordens skappades men man ska göra det till en saga. men den är as bra älskar den vi har döppte personerna i sagan ill våra lärares namn   


Jordens skapelse

Klass 8E får en uppgift av sin vikarie att skriva och redovisa om hur jorden kom till…

Det handlar om en klass som får i uppgift av sin nya vikarie att ta reda på hur jorden skapades. De delas in i grupper om 3 och samlar fakta och diskuterar i gruppen (då får läsaren veta all fakta) sedan när de är klara så redovisar de det för klassen.

Efter så frågar läraren hur många som är bekanta med bibelns version och klassen börjar diskutera skillnader och vad de tycker om den versionen…. 


sen har jag börjat att göra ett foto album om bellas utvecklling eller vad man ska säga... den är i alla fall jätte gullig   ska sen se hur det blev med det andra hunddagiset jag ska jobba på om det blev nåt eller inte   få se. hej så länge

Av Martina - 24 februari 2011 15:58

man får ya det lugnt när man åker utomland man vill ju inte bli som hon    såg den precis av en kompis på facebook som la upp den fett skön.

Av Martina - 24 februari 2011 09:25

skit kul strömavbrott!!! och datorn dör om 7 minuter.... helvete vad ska jag göra hela dan?? får vell bara sitta här i soffan ooch inte göra ett skit... jag blir så trött på det här. strömen har satts på och av ett par gånger  och det är as jobbigt för det är ingen mening att sätt på tv:en för den kommer att stängas av snart. 


nästa gång strömen sätts på ska jag laga min favorit soppa "mexicana soppa"    hoppas bara strömen är på 15 min så hinner jag göra klart soppan

Av Martina - 21 februari 2011 17:57

idag fick bella följa med till hundcentret och träna. jag möte renee imorrse på bussen så vi kunde sitta och snacka, bella satt och små gnällde men det funka. sen skulle hon åka tunnelbana för första gången och den gick vell inte lika bra   jag satt på huk med bella i knät och hon satt och gnällde väldigt högt plus allla människor som stog en ring runt oss och tittatde och pratade med bella så hon lät äny mer....


men när vi var där borta så var hon jätte duktig vi körde lite passivitet och hur man kan träna till fot. fot gick vell så där, men vi har börjat träna med rulla runt och hon har så duktig   här kommer några bilder från rulla runt

                

Av Martina - 18 februari 2011 17:17

idag kunde jag sova till klockan 8 istället för halv 6    skulle till sjukhuset idag och träffa doktorn. taxin skulle komma kl 10 så jag hade tid på mig att göra mig i ordning. klockan 11 skulle vi vara framme på sjukhuset, sen var det meningen att jag skulle tillbaka till skolan men efter doktor bsöket så skulle jag ta prover och sen så åkte jag och mamam till stan för att köpa presenter till pappa o min kusin som fyller år  nu i helgen och morfar idag.... mycket firande... nu ska jag installera om the sims 3 på datorn och lägga till några nya frisyrer från deras hemsida till spelet. sen ska jag spela lite   så vi ses bye!!

Av Martina - 14 februari 2011 19:04

var i dag på hunduddens center med skolan med våra egna hundar för engångs skulle   fast bella fick inte följa med för hon löper fortfarande   men hon ska med nästa vecka   men när jag kom hem så testade jag övningarna med bella och hon var jätte duktig, vi tränade ögonkontakt och en lite lapp som hon ska nudda för att få godis och så att man inte drar i kopplet. min älskade hund e så smart och kan det  

evelina försökte lära lilla zack att snurra runt åt andra hållet men det gick inte så bra        linn med den svår motiverade cesar  avslutar med en bild på bella o vilma i sommras när det ligger på gräs mattan en fin sommar natt   

Av Martina - 13 februari 2011 15:32

vakna upp till en underbar söndag  vid 2 så var mormor o morfar här, sen vid 3 så kom min morbror och lina (frun  ) med sina barn alexander o josephine söta små kusiner. vid halv 5 kommer säker min andra morbror o ska fika. varje helg så kommer släkten till oss och ska fika. jag gillar det men mamma kan tycka det är jobbig men det förstår jag också.


var för en stund sen ute med bella tänkte testa ta ut vilma också o se om det går att ha ute dom samtidigt, men det gick inte bella blev sur på vilma för att hon skulle försöka para sig med henne....


både vilma o bella löper (bellas första löp) och då har vilma blivit helt sjuk och försöker para sig med bella så dom kan inte vara ute samtidigt  lite jobbigt... men bara för att vilma inte får para sig med bella så försökte hon göra m

det med katten!! och han blev skit sur och smälde till vilma men hon bryde sig inte och skulle försöka igen.... puckad hund... men älskar henne ändå men det kommer att bli jobbiga veckor fram över....

Av Martina - 11 februari 2011 10:33

kommer inte till skolan idag pågrund av snö kaos, alla bussar är inställda   och idag så skulle vi disikera fisk som jag missar, men vi kommer någ få göra det nästa vecka istället... linn som är i skolan sa att det bara är 10 elever på hela skolan  

men skit i de nu, medans dom är i skolan är jag hemma med bella och kan berätta hur det var på öppet hus i onsdags när bella var med.


    

rebckas hund (affi) blev avensjuk när rebecka var med bella

   

sanna o bella

     linn   rebecka o therese   evelina o affi


det var jätte kul på öppet hus. vi fick vår nya orm den dagen, den var en lite kungspyton igen. men den här e mycket fulare    men det funkar, det är inte jag som ska ha hand om den... 

Presentation


bloggen om mig o Bella som jag älskar

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards